הגן הקיבוצי פיקולינה

לפרוייקט הקודם לפרוייקט הבא

עיצוב ותכנון גן ילדים פרטי, גני תקווה

 

על הפרויקט הזה חלמתי עוד מזמן לימודי, לפני כ14 שנים, כאשר פרויקט הסיום שלי בלימודים היה עיצוב גן ילדים.

 

כיום, כאמא לשני ילדים קטנים זה בער בי עוד יותר ושמחתי כשפנו אלי לעצב את הגן, 

כאשר הבעלים של הגן, שהילדים ועולמם נמצאים בחשיבות הראשונה והעליונה אצלה, דרך מחשבה על כל פרט הכי קטן של מה שיעשיר את עולמם וילמד אותם ערכים, המגיעה מהגישה הקיבוצית לחיבור לקהילתיות ולשיתוף הילדים וההורים בנעשה בגן, לימוד מנסיון חיים ולא רק את תוכן ספרי הפדגוגיה, חיבור לטבע ויצירת מחויבות, כישורי חיים, הזדהות ואכפתיות.

 

עוד יותר מרגש, מחבר ומאתגר אותי באופן אישי ליצור לילדים חווית ילדות מעצימה, מעשירה ואוהבת דרך עיצוב הגן ותכנון כל פרט ופרט שיתן להם כלים לחיים וחווית ילדות כיפית, אוהבת ומחבקת.

 

הגן מחולק ל4 קבוצות – תינוקות, פעוטות, צעירים ובוגרים מגיל 0-4 ולכל קבוצת גיל התאמתנו את החלל לפי הכללים של כישורי החיים שהם צריכים לקבל, עם התחשבות בצרכים המדוייקים לכל גיל בנפרד. 

במרכז הגן תוכנן אזור חווייתי, פעיל, משותף, הכולל בריכת כדורים ענקית, בית קפה וחנות ירקות, להעשרת משחקי כישורי החיים והמוטוריקה, אשר כל גן בזמנו יכול להינות מחלל נוסף בתוך הגן שהוא לא הכיתה בו הוא נמצא כל היום.

 

החצר חולקה ל 2 חצרות שונות אשר בכל חצר  חוויה שונה, מותאמת גיל, שהגנים יכולים להחליף בין החצרות ולקבל חוויה שונה ומגוונת בכל חצר: בית עץ שהפך לארגז חול עם מטבח בוץ בתוכו, קיר טיפוס וחבלים, בית עץ עם מגלשה כשחלקו התחתון עם לוח גיר לציור חופשי, קיר מוסיקה מכלים ממוחזרים, ואזור יצירה פעיל.

גם לתינוקות, שפחות יוצאים לחצר, לא וויתרנו ויצרנו "חצר" פנימית בתוך החלל הכיתה שלהם שגם הם יהנו מתחושות שונות בחלל בלי קשר לחורף או קיץ.

 

צלם: תומר פדר

 

פרוייקטים נוספים

לצפייה בשירותים שלנו

הנפקת
רישיון עסק

עיצוב חללים מסחריים,
עסקים ומשרדים

רשיון יצרן
לעסקי מזון

תכנון מטבחים
לתחום המזון